Cocoace sau painici in tigaie!

       

        Cand nu ai ce face, iti faci de lucru! La cerinta familiei, m-am apucat sa fac COCOACE - un fel de paine in tigaie! In Oltenia se fac pe plita, eu le coc in tigaia de teflon!
 
        INGREDIENTE:
  •   300 ml apa calda
  •   300 ml lapte
  •   10 gr drojdie uscata (1 lingura)
  •   1 lingura de zahar
  •   840 gr faina
  •   8 gr sare 
     MOD DE PREPARARE:
      Intr-un castron punem apa, laptele, drojdia, zaharul si amestecam cu telul, dupa care adaugam faina si sarea. Amestecam cu o lingura de lemn pana cand se incorporeaza toate ingredientele. Dupa care se framanta cu mana, eu o bag la robot la framantat pentru ca mie mi-e greu. Se lasa la dospit, la cald, timp de 50 de minute.

        Pe blatul de lucru se pune un praf de faina, dupa care se pune aluatul. Se framanta putin si se face ca o paine mare. Cu o paleta din otel, daca nu aveti folositi un cutit, taiati aluatul in doua si fiecare parte o impartim in 5 bucatele.


         Incingem tigaia de teflon, dupa care intindem fiecare painica si o punem in tigaie. O coacem intorcand-o destul de des.


            Cand arata asa, este gata! Le coaceti pe toate si le puneti una peste alta, cu folie de aluminiu deasupra!

        Tips: ca sa fie si mai bune painicile, le ungem cu unt topit in care am aruncat 2 linguri de patrunjel proaspat, maruntit. Sunt bestiale, nu am mai apucat sa fac poze dupa ce le-am uns cu acest dressing. Le-a batut vantul!
                                                                                            POFTA BUNA!
        La buna vedere, dragilor!

 

    

Trimiteți un comentariu

0 Comentarii