Incontinenta urinara - Eu m-am operat!

 

 


Incontinenta urinara – este un simptom si nu o boala, care se manifesta prin pierderea controlului de a urina. Incontinenta urinara se manifesta deopotriva si la femei si la barbati. Femeile sunt de doua ori mai predispuse la incontinenta urinara decat barbatii, deoarece sarcina, nasterea, menopauza, histerectomia totala, constipatia si obezitatea pot duce in timp la probleme ale nervilor si muschilor pelvini.

Cele mai dese doua  tipuri de incontinenta urinara sunt: incontinenta urinara de stress si incontinenta urinara a vezicii hiperactive.

Eu m-am confruntat cu incontinenta urinara de stress incepand cu anul 2021, avand simptome usoare. Am doua nasteri pe cale naturala si o operatie de histerectomie totala - facuta in urma cu 5 ani de zile. La inceputul anului 2023 simptomele au inceput sa fie mult mai agresive, ceea ce m-a determinat sa iau masuri. Am incercat sa imi intaresc musculatura pelvina prin exercitiile Kegel, am urmat tratament medicamentos – care nu prea a dat rezultate si am ajuns la operatie. Diagnosticul principal a fost „Incontinenta urinara de stress” iar diagnosticul de formulare libera „Incontinenta urinara de efort”.

 Pentru operatie, am avut nevoie de un dispozitiv medical si anume: o Bandeleta pentru incontinenta urinara. Ca sa intru in posesia acestei bandelete, fara a plati ceva, medicul ginecolog mi-a spus ca trebuie sa depun o cerere la Casa OPSNAJ pentru eliberarea acestui dispozitiv. Dosarul l-am depus online si a cuprins urmatoarele acte: Cererea, descarcata de pe site-ul Casei OPSNAJ, prescriptia medicala intocmita de catre medicul care urma sa ma opereze, copie de pe Cartea de Identitate. In 7 zile de la depunerea actelor, am primit Decizia de aprobare pentru achizitionarea gratuita a dispozitivului medical (bandeleta). Aceasta bandeleta am achizitionat-o in urma Deciziei de la Casa OPSNAJ, prin intermediul dlui Gabriel Sovar, de la firma BioSintex - firma recomandata de catre medicul care urma sa ma opereze.

Pe 6 decembrie 2023, m-am internat la Maternitatea Bucur - sectia externa a Spitalului Clinic de Urgenta Sf. Ioan. Mi s-au facut toate analizele, care preced o operatie. Eu imi facusem dinainte Ecocardiograma si EKG, dar ti le fac in spital daca nu le ai facute.

 


In seara dinaintea operatiei, am stat de vorba cu medicul anestezist pentru a ma pregati pentru ceea ce urma. Doamna doctor Cristina Oana Daciana Teodorescu, medic primar ATI – sef sectie ATI, un medic deosebit care, prin veselia si vorba dulce mi-a inspirat siguranta si mi-a alungat frica de anestezie.

 

Pe data de 7 decembrie, am fost dusa in salonul de Terapie Intensiva, unde m-am pregatit in vederea operatiei. Am fost dusa in sala de operatie, unde era prezenta echipa care a ajutat la operatia mea. Toata lumea mi-a inspirat siguranta si calmitate. Mi s-a facut rahianestezie, si a fost o experienta extraordinara, ceva ce nu am mai experimentat pana acum. Dupa ce mi s-a administrat anestezia in coloana, am fost pregatita pentru operatie. Impresia a fost ca am plecat si am ajuns intr-o camera alba, unde eram atat de linistita, imi auzeam respiratia calma si nu mi-a fost frica deloc. Am avut impresia ca operatia a durat 10 minute, in realitate a durat aproximativ o ora. La un moment, dat camera alba s-a estompat, am auzit voci pe langa mine, sunetele aparatului care imi monitoriza bataile inimi si am inceput sa ma trezesc putin, cate putin. Pana am ajuns in Terapie Intensiva, m-am trezit complet.

 

 In salonul de la Terapie Intensiva, am avut cea mai frumoasa priveliste de iarna. Ningea cu niste fulgi mari si frumosi de zapada, din pacate nu am putut filma pentru ca eram slabita si aveam perfuzii la mana, dar privelistea a fost de vis.

 A doua zi dupa operatie, am reusit sa beau un iaurt de baut de la Danone, si m-am plimbat putin prin salon. Am fost felicitata de catre doamnele asistente, pentru ca m-am ridicat din pat fara sa am ameteli. In jurul pranzului am fost mutata de la Terapie Intensiva in salon, unde a venit medicul care m-a operat si m-a intrebat cum ma simt si mi-a facut cateva recomandari.


Am stat 6 zile in spital, mai mult decat m-am asteptat, dar avand in vedere ca s-a practicat cura chirurgicala a IUE prin procedeu TOT, adica cistocel si rectocel, se explica. Evolutia mea dupa operatie a fost favorabila sub tratament antibiotic, antiinflamator si anticoagulant.    

            Am trecut si prin asta, iar acum trebuie sa am grija cu efortul fizic, cu ridicatul si caratul greutatilor. Am si repaus sexual 6-8 saptamani, avand in vedere ca este o taietura maricica. Dar asta este, nu? Mai facem si pauza .

Ceea ce vreau sa spun este ca tot personalul medical din Maternitatea Bucur, este de nota 10. Am numai cuvinte de lauda.

Echipa medicului care m-a operat, a fost foarte empatica cu mine si au incercat sa ma faca sa uit ca sunt pe masa de operatie.

Pentru mine, doamna doctor Cristina Oana Daciana Teodorescu – medicul anestezist, a fost ca o raza de soare, ca o picatura de roua, ca un ajutor binevenit – alaturi de personalul medical care a fost langa mine.

Daca suferiti de incontinenta urinara, nu stati pe ganduri si mergeti la medic pentru analize amanuntite. Pentru incontinenta urinara se merge la medic urolog sau ginecolog. Alegerea va apartine.

Recomand cu mare drag, Maternitatea Bucur – sectia externa a Spitalului Clinic de Urgenta Sf. Ioan si personalul medical de acolo.

 

La buna vedere, dragilor!

 

 

           

Trimiteți un comentariu

0 Comentarii