Menopauza "artificiala" sau indusa

     

      "Menopauza „artificiala” se instaleaza ca urmare a intreruperii definitive a functiilor ovariene fie prin procedee ginecologice-chirurgicale, fie secundar unor manevre terapeutice medicale, cum ar fi radioterapia sau administrarea de medicamente." 

       Sunt Ioana Radu, am 51 de ani si am intrat in menopauza indusa in anul 2018, din cauza unei operatii de histerectomie totala. Nu am dorit sa fac aceasta operatie, dar din cauza unor metroragii  (sangerari cauzate de un fibrom de 4 cm) care au tinut 2 saptamani si am ajuns cu hemoglobina 10, a trebuit sa recurg la aceasta operatie. La vremea aceea aveam 63 kg la 153 cm. 

       Din pacate, pentru mine a inceput o perioada destul de naspa. Adica, am inceput sa iau in greutate mult mai usor si sa pierd in greutate destul de greu, am perioade de nervozitate, atacuri de panica, calduri si pofte! La ora actuala am 73 kg, destul de mult pentru inaltimea mea. 

       Neavand si alte manifestari patologice, medicul meu de familie, fiind femeie, mi-a recomandat sa nu iau medicamente hormonale si nici naturiste. 

       In momentul instalarii menopauzei induse, creste gradului de risc de aparitie si instalare a osteoporozei. Testarea densității osoase prin osteodensitometrie face posibilă aprecierea riscului de fractură și indică dacă persoana are nevoie de tratament pentru prevenirea osteoporozei. Screening-ul durează în general 5-10 de minute si nu este dureros. 

        Voi face investigatia de osteodensimetrie (DEXA) la Alfa Polyclinics 

      Lipsa de estrogen duce la scaderea secretiilor vaginale si, implicit dispareunia si uscaciunea vaginala. Pentru asta medicul ginecolog mi-a recomandat plan de tratament cu Cicatridina ovule, 10 zile pe luna, pauza 3 luni.

        Deocamdata, merge. 

       Din pacate, menopauza indusa este mult mai rea decat cea fiziologica. Daca aveti simpome mult mai rele decat ale mele, va rog sa tineti legatura cu medicul de familie, medicul ginecolog si medicul reumatolog.

        Dupa ce primesc rezultatul investigatiei DEXA, voi posta ce tratament am primit de la medic. 

       O primavara frumoasa! Sa fim sanatoase! 

       Aveti grija de voi!

Trimiteți un comentariu

0 Comentarii